بهترين مدل چيدمان ، طراحي و ديزاين دكوراسيون اتاق پذيرايي

۲۴ بازديد

دكوراسيون اتاق پذيرايي يكي از مهم‌ ترين قسمت هاي طراحي و چيدمان دكوراسيون منزل است .

دكوراسيون اتاق پذيرايي يكي از مهم‌ ترين قسمت هاي طراحي و چيدمان دكوراسيون منزل است . از آنجايي كه اتاق پذيرايي مهم ترين و حساس ترين نقطه منزل و مركز توجه آن محسوب مي شود بايد در چيدمان و طراحي دكوراسيون آن نهايت دقت و توجه خود را به كار گيريد . دكوراسيون اين مكان مي تواند در حال و هواي منزل تاثير زيادي داشته باشد و اگر در چيدمان آن وقت و انرژي زيادي صرف كنيد مي تواند ديد مهمانان را نسبت به سليقه شما مثبت جلوه دهد و شما را تحسين كنند . براي اينكه يك دكوراسيون جذاب و شيك داشته باشيد بايد وسايل آن را با دقت و آگاهي كامل خريداري كنيد و هر كدام را در جاي صحيح و مناسب خود قرار دهيد .

 

دكوراسيون اتاق پذيراييدكوراسيون اتاق پذيرايي

انتخاب سبك مناسب

براي شروع به چيدمان دكورسيون پذيرايي ابتدا بايد يك سبك مناسب را با توجه به علاقه و سليقه اي كه داريد انتخاب كنيد . دو سبك مدرن و كلاسيك از سبك هاي دكوراسيون داخلي هستند . در سبك دكوراسيون مدرن از خطوط صاف و مستقيم استفاده مي شود در اين سبك از طرح هاي ساده براي مبلمان استفاده مي شود و رنگ هاي براق و شفاف بيشتر استفاده مي كنند . سبك دكوراسيون كلاسيك همان سبك سلطنتي است كه در آن از تجملات و زرق و برق به مقدار زيادي استفاده مي كنند . براي سبك كلاسيك بايد مبلمان سلطنتي خريداري كنيد و از وسايل و تزيينات پر زرق و برق استفاده كنيد .

توجه به ابعاد فضاي پذيرايي

بعد از اينكه سبك مورد نظرتان را انتخاب كرديد بايد به خريد وسايل مورد نياز براي چيدمان دكوراسيون برويد . قبل از رفتن به خريد حتما ابعاد فضاي پذيرايي را اندازه گيري كنيد و با توجه به ابعادي كه در اختيار داريد وسايل و مبلمان را انتخاب كنيد . اگر اندازه وسايل متناسب با ابعاد فضايي كه در اختيار داريد نباشد هم در چيدمان آن به مشكل بر مي خوريد و هم دكوراسيونتان زيبا و مطلوب از آب در نخواهد آمد .

دكوراسيون اتاق پذيراييدكوراسيون اتاق پذيرايي

چيدن مبلمان در اتاق پذيرايي

چيدمان مبلمان در پذيرايي اهميت زيادي دارد و مي تواند دكوراسيون پذيرايي را به طور كلي تغيير دهد . امروزه در همه ي خانه ها ، حتي منازل و آپارتمان هاي كوچك مبلمان جز وسايل اصلي و جدايي ناپذير اتاق پذيرايي هستند . موضوع مهم چيدمان صحيح مبلمان در پذيرايي است ، ممكن است بعضي افراد مبلمان زيبا و گران قيمتي خريداري كنند و آن را بطور صحيح و با اصول خاص چيدمان مبلمان نچيده باشند همين باعث مي شود دكوراسيون زيبايي نداشته باشند و دكوراسيوني كه مدنظرشان بوده را ايجاد نكرده باشند . براي چيدمان بهتر مبلمان قواعد زير را رعايت كنيد .

  • براي چيدمان مبلمان دقت كنيد كه مبل ها را با توجه به مركز فضا بچينيد و از قرار دادن قطاري آنها در كنار ديوار پرهيز كنيد چون اينكار باعث مي شود فضاي پذيرايي شبيه به يك ايستگاه قطار شود و زيبايي خاصي نداشته باشد .
  • در كنار مبلمان از اكسسوري و تزيينات زيبا مثل تابلو هاي هنري و مجسمه ها استفاده كنيد تا فضا از بي روح بودن دربيايد و جان بگيريد . دقت كنيد وسايل تزييني هم مطابق به سبك دكوراسيون فضا انتخاب شده باشند و هماهنگي كامل داشته باشند .
  • اگر يك پذيرايي بزرگ داريد كه پنجره هاي زيادي دارد مبلمان را در مركز فضا طوري بچينيد كه مبل ها روبروي هم باشند و فاصله بين آنها به اندازي باشد كه افراد به راحتي بتوانند با هم گفتگو كنند .
  • براي فضاهاي پذيرايي كوچك بهتر است از مبلمان كلاسيك و ساده انتخاب كنيد كه جاي كمتري بگيرند و رنگ آنها را از بين رنگ هاي روشن انتخاب كنيد تا فضا بزرگتر ديده شود . هر چه فضا خلوت تر باشد هم آرلامش بيشتري دارد و هم زيباتر و شيك تر است .

 

چيدمان مبلمانچيدمان مبلمان

محل قرار دادن تلويزيون در اتاق پذيرايي

تلويزيون معمولا نقطه كانوني پذيرايي است و بايد در محلي قرار داده شود كه رفت و آمد كمتر باشد تا افراد با آرامش بيشتري از تماشاي آن لذت ببرند . اگر تلويزيون در راستاي محور طولي اتاق قرار داده شود بهتر است و به شما اين امكان را مي دهد كه مبلمان را به صورت بهتري بچينيد .

نورپردازي اتاق پذيرايي

نورپردازي يكي از اصول مهمي است كه در دكوراسيون پذيرايي اهميت زيادي دارد . نورپردازي صحيح و اصولي فضا را زيبا و چشمگير خواهد كرد . براي نورپردازي پذيرايي بايد از منابع نور مختلف استفاده كنيد تا رنگ ها نمايان شوند و جلوه بيشتري به محيط بدهند . براي جلب توجه مهمان ها كانون تمركز نور پذيرايي را روي ميز پذيرايي در نظر بگيريد . لوستر هاي زرق و برق دار براي پذيرايي خيلي مناسبند ولي لامپ هاي ولتاژ بالا استفاده نكنيد چون نور آنها چشم را اذيت مي كند .

 

چيدمان پذيراييچيدمان پذيرايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.