مدل هاي جديد والان و پرده پذيرايي + عكس

۳۶ بازديد

پرده ها نقش مهمي در دكوراسيون منزل دارند و به پنجره ها رنگ و زيبايي مي بخشند .

پرده ها نقش مهمي در دكوراسيون منزل دارند و به پنجره ها رنگ و زيبايي مي بخشند . پرده پذيرايي بيشتر از پرده هاي اتاق خواب و آشپزخانه در معرض ديد است و انتخاب آن مهم تر است . هر خانه اي داراي حداقل يك پنجره است كه براي تزيين آن از پرده استفاده مي شود پرده ها بايد متناسب با سبك دكوراسيون منزل و هماهنگ با آن انتخاب شود . پرده ها مي توانند حال و هواي منزل را تغيير دهند و احساس خوبي ايجاد كنند تا هم افراد خانواده و هم مهمانانتان از آن لذت ببرند .

نوع پرده پذيرايي را متفاوت با اتاق هاي ديگر انتخاب كنيد و سعي كنيد بودجه كافي براي خريد آن كنار بگذاريد و يك پرده شيك و زيبا تهيه كنيد .

 

پرده پذيراييپرده پذيرايي

انتخاب رنگ پرده

رنگ پرده بايد هماهنگ با دكوراسيون منزل باشد ولي لزومي ندارد حتما رنگ آن با رنگ ديوار ها و مبل ها يكي باشد . اگر مبلمانتان داراي رنگ و طرح ساده هستند مي توانيد از پرده هاي نقش دار و شلوغتر استفاده كنيد تا توازن رعايت شود . مي توانيد از پرده هايي با رنگ خنثي و تك رنگ براي پذيرايي استفاده كنيد و در عوض مبلمان را طرح دار انتخاب كنيد . اگر تركيب رنگ دكوراسيون پذيرايي به يك يا دو رنگ محدود مي شود پرده را از يك رنگ شاد و متفاوت انتخاب كنيد و چند عدد روميزي و يا وسايل دكوري همرنگ با آن استفاده كنيد تا هارموني رنگ در دكوراسيون پذيرايي رعايت شود .

 

رنگ پرده پذيراييرنگ پرده پذيرايي

انتخاب نوع و ضخامت پرده

پرده ها مي توانند در فضاي پذيرايي و نشيمن يك حريم خصوصي ايجاد كنند و ديد افراد خارجي را محدود كنند . با كنار زدن پرده ها مي توانيد نمايي زيبا از طبيعت بيرون را به فضاي خانه بياوريد و خانه را روشن كنيد و با انداختن آنها روي پنجره يك فضاي خصوصي براي اهالي خانه ايجاد مي شود و درواقع انتخاب ضخامت پارچه نقش مهمي در اين مساله دارد و بستگي به خود شما دارد كه اين موضوع چقدر برايتان مهم است و مي خواهيد به بيرون ديد داشته باشيد و يا خير .

 

پرده پذيراييپرده پذيرايي

انتخاب پرده براي خانه هاي كوچك

اگر فضاي خانه كوچك است از پرده با رنگ روشن استفاده كنيد و سعي كنيد پرده را از جنس نازك انتخاب كنيد تا فضا بزرگ تر به چشم بيايد . هر چقدر اجازه دهيد نور از پنجره وارد اتاق شود و فضا روشن شود اتاق بزرگ تر ديده مي شود و زيبايي و آرامش آن بيشتر خواهد بود . براي خانه هاي كوچك هرگز پرده هاي ضخيم و تيره مثل مخمل انتخاب نكنيد .

پرده خانه هاي كوچكپرده خانه هاي كوچك

والان چيست

والان پرده كوتاهي است كه فقط قسمت بالاي پنجره و ميله پرده را پوشش مي دهد . والان پرده هم ميل هاي پرده را مي پوشاند و هم زيبايي پرده ها را بيشتر مي كند . والان پرده طرح ها و مدل هاي مختلفي دارد از جمله :

  • والان پرده مدل دستمال گردن Ascot
  • والان تاب دار Swag
  • والان پرده ساده و پاكتي Rod Pocket
  • والان پرده بالوني/ پفكي Balloon
  • والان مدل شال گردن Scarf
  • والان پرده رولي Roll-up
  • كتيبه Cornice
پرده پذيراييپرده پذيرايي

چند نكته

  1. اگر سقف خانه كوتاه است از والان استفاده نكنيد و به جاي آن از يك قاب چوبي ساده استفاده كنيد كه فقط ميل هاي پرده را بپوشاند . پرده را براي اين سقف ها كوتاه انتخاب نكنيد ، اگر پرده بلند باشد و تا كف اتاق برسد خطاي ديد باعث مي شود سقف بلند تر ديده شود .
  2. براي اتاق هايي كه نور آنها كم است از پرده هاي نازك و حرير با رنگ روشن انتخاب كنيد تا فضا روشن تر و دلباز تر نشان داده شود و فضاي خانه آرامش بيشتري داشته باشد .
  3. براي پنجره هايي كه چند تكه هستند ويا دو پنجره كه با فاصله كمي از هم قرار دارند اگر پرده را سرتاسري انتخاب كنيد زيبايي آن خيلي بيشتر است و شكوه و جلوه بيشتري به فضا مي دهد .
  4. اگر پنجره هاي پذيرايي كوچك هستند بهتر اين است كه پرده تمام ارتفاع ديوار را بپوشاند و همچنين عرض آن را بيشتر از عرض پنجره ها انتخاب كنيد ، اين كار زيبايي دكوراسيون شما را بيشتر مي كند . 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.