مدل هاي مدرن فانتزي و جديد پرده آشپزخانه

۷۱ بازديد

پرده آشپزخانه يكي از مواردي است كه مي تواند در دكوراسيون آشپزخانه تاثير گذار باشد .

پرده آشپزخانه يكي از مواردي است كه مي تواند در دكوراسيون آشپزخانه تاثير گذار باشد . آشپزخانه ها معمولا داراي يك پنجره براي تهويه هوا هستند كه با انتخاب يك پرده مناسب براي آن مي توانيد به زيبايي پنجره و دكوراسيون آشپزخانه كمك كنيد . براي اينكه بتوانيد پرده را به درستي انتخاب كنيد اين مطلب ر ا از دست ندهيد .

 

پرده آشپزخانهپرده آشپزخانه

جنس و رنگ پرده آشپزخانه

قبل از رفتن به خريد پرده ، پنجره را اندازه گيري كنيد تا بتوانيد پرده مناسب را خريداري كنيد . پرده آشپزخانه بايد جنس مطلوب و با كيفيتي داشته باشد و چون احتمال كثيف شدن آن زياد است بتوانيد براي دفعات زياد آن را بشوييد . همچنين جنس پرده بايد در برابر نور آفتاب مقاومت كافي داشته باشد . پرده هايي كه از جنس پارچه نخي هستند گزينه مناسبي براي آشپزخانه مي باشند و در برابر شست و شو و نور آفتاب مقاومند .

رنگ پرده آشپزخانه تاثير زيادي روي ديزاين و دكوراسيون آشپزخانه دارد و بايد با رنگ دكوراسيون و ديوار هاي آشپزخانه هماهنگي داشته باشد . براي آشپزخانه هاي كوچك پرده رنگ روشن انتخاب كنيد تا فضا بزرگ تر و دلبازتر به چشم بيايد . اگر نور زيادي از پنجره وارد مي شود و اذيتتان مي كند پرده را از رنگ هاي تيره انتخاب كنيد تا جلوي نور آزار دهنده را بگيرد .

پرده آشپزخانهپرده آشپزخانه

آشنايي با انواع مدل هاي پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه فانتزي

پرده هاي فانتزي از جمله پركاربرد ترين پرده ها براي آشپزخانه هستند . طرح و جنس پارچه در اين مدل پرده اهميت زيادي دارد و روي مدل پرده و زيبايي پرده تاثير گذار است . پرده هاي فانتزي محيط آشپزخانه را زيبا و جذاب مي كنند و آن را از سادگي و يكنواختي خارج مي كنند . پرده فانتزي براي افرادي كه به دنبال جذاب كردن فضاي دكوراسيون منزلشان هستند يك انتخاب ايده آل به حساب مي آيند .

پرده آشپزخانه فانتزي

پرده آشپزخانه ريلي

پرده هاي ريلي و پليسه اي طرفداران خاص خود را دارند و افرادي هستند كه دوست دارند از اين نوع پرده براي پنجره آشپزخانه استفاده كنند . اين پرده ها به دليل ساده بودن از مد نمي افتند و زيبايي پنجره را بيشتر مي كنند .

پرده آشپزخانه بالارونده

پرده هاي بالارونده از پرده هاي مناسب براي آشپزخانه هستند . اين مدل پرده ها داراي دوخت زيبايي هستند و فضاي كمي اشغال مي كنند . اين مدل پرده ها مناسب آشپزخانه هاي كوچك هستند .

پرده آشپزخانه كافه اي بلند

بلندي اين پرده ها ۱۱۵ سانتيمتر است و سرتاسر پنجره را مي پوشاند و از سقف تا كف آشپزخانه آويزان هستند . اين مدل پرده براي كساني نمي خواهند به بيرون ديد داشته باشند و حريم شخصي برايشان مهم است مناسب مي باشند .

 

پرده آشپزخانه كافه اي بلندپرده آشپزخانه كافه اي بلند

پرده آشپزخانه كافه اي نيمه بلند

پرده كافه اي نيمه فقط نيمه پاييني پنجره را مي‌پوشاند و خيلي راحت با دكوراسيون آشپزخانه ست مي‌شود . اين نوع پرده داراي طرح هاي مختلفي است و مي توانيد طرح و رنگ آن را با توجه به دكوراسيون آشپزخانه و سليقه تان انتخاب كنيد . اين پرده ها اين امكان را ايجاد مي كنند كه نور كافي وارد آشپزخانه شود .

پرده آشپزخانه كافه اي نيمه بلندپرده آشپزخانه كافه اي نيمه بلند

والان آشپزخانه

والان نوعي پرده است كه فقط قسمت بالاي پنجره را مي‌پوشاند . پرده هاي والان براي آشپزخانه هاي كوچك مناسب هستند . پرده هاي والان مدل هاي متنوعي دارند از جمله پرده والان بالوني ، پرده والان تابدار ، پرده والان جعبه‌اي پليسه‌اي .

مدلهاي جديد پرده كركره آشپزخانه

پرده هاي كركره اي در مدل هاي مختلف ساده و طرح دار توليد مي شوند پرده هاي كركره براي انواع دكوراسيون در خانه هاي كوچك و بزرگ استفاده مي شوند . پرده هاي كركره جديد از جنس چوب و آلومينيوم ساخته مي شوند كه مدل هاي چوبي براي دكوراسيون آشپزخانه مناسب هستند . اين پرده ها قابليت تنظيم نور را دارند . پرده كركره ساده براي آشپزخانه كوچك مناسب است و پرده هاي كركره طرح دار براي آشپزخانه هاي بزرگ مناسبند . رنگ اين مدل پرده را با توجه به فضاي دكوراسيون آشپزخانه و سليقه خودتان انتخاب كنيد .

مدلهاي جديد پرده زبرا آشپزخانه

پرده هاي زبرا يا شيد از مدل هاي پرده آشپزخانه مدرن هستند . اين پرده ها از جنس هاي خشن و زبر مانند پلي اتيلن و پارچه زبر توري توليد مي شوند . پرده هاي زبرا روي يك قاب مخصوص نصب مي شوند و با يك ريسمان بالا و پايين مي روند . پرده هاي زبرا بعنوان عايق عمل مي كنند و در برابر گرما و سرما مقاومت مي كنند . سه مدل پرده زبرا يا شيد آشپزخانه شامل : رومي ، بامبو و رول مي باشند .

 

پرده آشپزخانهپرده آشپزخانه

پرده شيد رومي

پرده شيد رومي از جمله مدل‌هاي پرطرفدار مي باشد كه بصورت يكپارچه بالا و پايين مي‌شود و به راحتي جلوي عبور نور را مي‌گيرد . پرده شيد رومي از جنس چوب يا پارچه‌هاي خشك توليد مي شود . اين پرده را اگر با دكوراسيون و رنگ آشپزخانه ست كنيم نماي شيك و مدرني پيدا مي كند و دكوراسيون آشپزخانه را زيبا تر مي كند .

پرده شيد بامبو

پرده شيد بامبو نماي گرمسيري دارد و احساس آرامش و راحتي را به محيط آشپزخانه القا مي كند . جنس اين پرده از مواد طبيعي مي باشد و براي كساني كه حامي محيط زيست هستند مناسب است . پرده بامبو داراي ظرافت زيادي است و كمي نور هم از آن عبور مي كند و بخاطر ظرافت احتمال آسيب ديدگي آن زياد است .

پرده شيد رول

پرده شيد رول از جمله پرده هاي ساده است كه اجازه عبور نور و اشعه هاي زيان آور آن را نمي دهد و همچنين جلوي نور و روشنايي فضا را نمي گيرد . اين پرده خيلي راحت نصب مي شود و يك فضاي يكدست ايجاد مي كند . پرده رول بخاطر سادگي خيلي راحت با انواع دكوراسيون هماهنگ و ست مي شود . همچنين اين نوع پرده به آساني تميز مي شود و براي كساني كه دغدغه نظافت و شستن پرده آشپزخانه را دارند گزينه مناسبي است .

پرده آشپزخانه شيد رولپرده آشپزخانه شيد رول

پرده آشپزخانه حرير

پرده‌ آشپزخانه حرير از جنس پارچه بسيار سبكي توليد مي شود . اين مدل پرده هم محيط را روشن مي كند و هم به بيرون ديد ندارد و از حريم شخصي افراد محافظت مي كند . اين پرده داراي رنگ هاي روشن مي باشد و لطافت پارچه حرير به زيبايي آشپزخانه كمك مي كند . پرده هاي حرير به راحتي روي پنجره نصب مي شوند و تنها مشكل آنها اين است كه عايق حرارتي نيستند .

چند نكته در مورد انتخاب پرده آشپزخانه

  1. براي آشپزخانه با دكوراسيون كلاسيك كه رنگ كرم غالب است ، پرده با رنگ سفيد مناسب است . پرده سفيد با اين نوع دكوراسيون به زيبايي ست و هماهنگ مي شود .
  2. اگر دكوراسيون آشپزخانه ساده و مدرن است پرده شيد با رنگ تيره و يا پرده كركره ساده ميتواند مناسب باشد . رنگ تيره در اين نوع دكوراسيون در نگاه اول چشم را خيره مي كند و دكوراسيون زيبايي خلق مي كند .
  3. در دكوراسيون آشپزخانه بومي كه معمولا وسايل چوبي زياد است پرده نخي شطرنجي گزينه مناسبي است . رنگ پرده را از رنگ هاي كلاسيك تيره انتخاب كنيد .
  4. براي آشپزخانه با دكوراسيون صنعتي كه در آن تركيبي از چوب و فلز با رنگ تيره به كار رفته ، پرده آشپزخانه شيد رومي با رنگ خاكستري مناسب است .

 

پرده آشپزخانهپرده آشپزخانه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.