مدل هاي جديد كاغذ ديواري پذيرايي + عكس

۴۴ بازديد

دكوراسيون پذيرايي از مهم ترين قسمت هاي هر خانه اي است كه بايد در طراحي آن نهايت دقت و تلاش خود را به كار گيريم .

دكوراسيون پذيرايي از مهم ترين قسمت هاي هر خانه اي است كه بايد در طراحي آن نهايت دقت و تلاش خود را به كار گيريم . انتخاب كاغذ ديواري پذيرايي يكي از مهم ترين بخش هاي طراحي دكوراسيون داخلي اين قسمت از منزل است كه احتياج به توجه ويژه اي دارد . فضاي پذيرايي نسبت به فضاهاي ديگر خانه رسمي تر است و مهمانان در اين محل مي نشينند و به گفت و گو مي پردازند از اين رو در طراحي و ديزاين دكوراسيون آن بايد حساسيت بيشتري به خرج دهيم . در گذشته كمتر از كاغذ ديواري براي پوشش ديوار ها استفاده مي كردند ولي امروزه با آمدن مدل هاي متنوع و مقام كاغذ ديواري به بازار رواج بيشتري پيدا كرده است . مزيت كاغذ ديواري نسبت به رنگ اين است كه كاغذ ديواري به آساني نصب مي شود و بوي تند رنگ را ندارد .

 

كاغذ ديواري پذيراييكاغذ ديواري پذيرايي

انتخاب رنگ كاغذ ديواري پذيرايي

براي انتخاب بهترين رنگ كاغذ ديواري بايد ابتدا به رنگ ديگر وسايل پذيرايي توجه كنيد ، اگر رنگ كاغذ ديواري با رنگ ديگر وسايل دكوراسيون هماهنگ نباشد ايجاد بي نظمي و آشفتگي مي كند . براي افراد تنوع طلب رنگ ها و طرح هاي ساده مناسبند و نبايد از طرح هاي شلوغ انتخاب كنند كه زود از آن خسته شوند .

 

رنگ كاغذ ديواري پذيراييرنگ كاغذ ديواري پذيرايي

انتخاب طرح كاغذ ديواري پذيرايي

طرح كاغذ ديواري بايد با سبك دكوراسيون داخلي پذيرايي هماهنگ باشد . اگر سبك دكوراسيون داخلي منزل مدرن است بايد طرح كاغذ ديواري ساده باشد و نقش و نگار زيادي نداشته باشد . براي خانه‌ هايي كه سبك كلاسيك دارند و از مبلمان سلطنتي و استيل استفاده مي كنند طرح كاغذ ديواري‌ بايد داراي نقش و نگار‌هاي برجسته باشد تا با دكوراسيون منزل ست شود .

 

كاغذ ديواري پذيراييكاغذ ديواري پذيرايي

ويژگي كاغذ ديواري خوب

كاغذ ديواري مرغوب بايد چند ويژگي را دارا باشد از جمله اينكه قابل شست و شو باشد و بتوان با مواد شوينده آن را تميز كرد . روكش فوقاني كاغذ ديواري بايد از نوع وينيل باشد تا در برابر كشش به اندازه كافي مقاوم باشد . كاغذ ديواري همچنين بايد ضد آلرژي و حساسيت باشد و بو و گرد و خاك را جذب نكند و بعد از نصب بايد داراي سطحي صاف و يكدست باشد .

 

 

كاغذ ديواري مرغوبكاغذ ديواري مرغوب

چند نكته مهم

۱ – اگر سقف خانه شما بلند است از كاغذ ديواري با طرح هاي افقي استفاده كنيد تا خطاي ديد سقف را كوتاهتر نشان دهد و تعادل برقرار شود همچنين اين طرح ها به فضا گرما و صميميت بيشتري مي دهند .

۲ – اگر مي خواهيد فضاي پذيرايي پرانژي و شاد باشد از كاغذ ديواري با رنگ شاد و درخشان استفاده كنيد و اگر ميخواهيد محيطي آرام و منظم داشته باشيد كاغذ ديواري را از طرح هاي گلدار با رنگ خيلي ملايم انتخاب كنيد .

۳ – در انتخاب كاغذ ديواري به كفپوش هاي اتاق نيز توجه كنيد ، اگر كفپوش اتاق ساده است كاغذ ديواري را از طرح هاي گلدار و نسبتا شلوغ انتخاب كنيد و اگر كفپوش طرح دار و شلوغ است كاغذ ديواري را از طرح هاي ساده انتخاب كنيد تا تعادل برقرار شود و زيبايي بيشتري به دكوراسيونتان بدهد .

۴ – براي اندازه گيري متراژ ديوار ها بهتر است از يك نصاب بخواهيد اين كار را انجام دهد تا براي خريد كاغذ ديواري و برآورد هزينه آن با مشكل مواجه نشويد . كاغذ ديواري هميشه ممكن است دچار آسيب و خرابي شود براي همين بهتر است هنگام خريد يك رول اضافه تر خريداري كنيد تا در صورت لزوم براي تعويض كاغذ ديواري آسيب ديده به مشكل برخورد نكنيد .

۵ – كاغذ ديواري كه انتخاب مي كنيد بايد داراي كيفيت مناسبي باشد تا براي چند سال قابل استفاده باشد و دچار آسيب ديدگي نشود و رنگ ان ثابت بماند ، همچنين بايد قابل شست و شو باشد . براي تميز كردن كاغذ ديواري از اسپري هاي مخصوص استفاده كنيد .

 

كاغذ ديواري سه بعديكاغذ ديواري سه بعدي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.