۷ نكته طلايي كه قبل از خريد سرويس خواب بايد بدانيم

۱۵ بازديد

سرويس خواب علاوه بر اينكه محلي براي خوابيدن است محل آرامش روحي افراد نيز مي‌باشد از اين رو انتخاب سرويس خواب اهميت زيادي دارد.

۷ نكته طلايي كه قبل از خريد سرويس خواب بايد بدانيم

به گزارش ايسنا، بنابراعلام دي ايران، سرويس خواب ها در سه نوع سرويس خواب دو نفره، سرويس خواب نوجوان و سرويس خواب نوزاد توليد مي‌شوند.

اگر شما هم قصد خريد سرويس خواب داريد ممكن است سوالات زيادي برايتان پيش بيايد سوالاتي از جمله، سرويس خواب را از چه جنسي انتخاب كنم؟ سرويس خواب چه رنگي باشد بهتر است؟ زيبايي سرويس خواب مهمتر است يا دوام آن؟ و ... براي گرفتن جواب اين سوالات و دانستن نكات مهم براي يك انتخاب ايده آل به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما اين مطلب را تا انتها دنبال كنيد.

۱. اجزاي اصلي سرويس خواب كدامند؟

سرويس خواب شامل موارد زير است:

۱. تختخواب

۲. پاتختي

۳. ست آرايشي

اين سه مورد اجزاي اصلي سرويس خواب هستند. بعضي از سرويس خواب ها داراي قطعات اضافي ديگري نيز هستند. پاف يكي از اين قطعات است كه در پايين تخت قرار مي‌گيرد و محلي براي استراحت قبل از رفتن به روي تخت خواب است.

وجود پاف در سرويس خواب الزامي نيست. كمد يكي ديگر از مهم‌ترين وسايلي است كه در اتاق خواب قرار مي‌گيرد و مي‌توانيد آن را همراه با سرويس خواب و ست با آن خريداري كنيد.

۲. سرويس خواب را از چه جنسي انتخاب كنيم؟

مهم‌ترين عاملي كه در انتخاب سرويس خواب نقش مهمي دارد جنس آن است و قيمت سرويس خواب رابطه مستقيمي با جنس آن دارد. سرويس خواب ها از جنس فلز، چوب، ام دي اف و ملامينه ساخته مي‌شوند كه هركدام مزايا و معايبي دارند.

از لحاظ كيفيت سرويس خواب چوبي بالاترين كيفيت را دارد ولي هم سنگين است و هم گران. سرويس خواب‌هاي فلزي استحكام كافي دارند و قيمت پايين‌تري دارند و بيشتر به‌عنوان سرويس خواب نوجوان استفاده مي‌شوند. اين سرويس خوابها اگر در معرض رطوبت قرار بگيرند زنگ مي‌زنند.

امروزه ام دي اف و ملامينه جايگزين خوبي براي چوب مي‌باشند و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته‌اند. ام دي اف قيمت و كيفيت بالاتري نسبت به ملامينه دارد ولي ملامينه به دليل سبك بودن و قيمت مناسب آن رايج شده است.

۳. رنگ سرويس خواب چقدر اهميت دارد؟

رنگ سرويس خواب اگر درست انتخاب شود مي‌تواند باعث ايجاد آرامش شود و اگر درست انتخاب نشود مي‌تواند باعث برهم زدن آرامش اتاق خواب شود و فضا را آشفته نشان دهد.

در انتخاب رنگ سرويس خواب سعي كنيد با رنگ دكوراسيون اتاق خواب هماهنگ و ست باشد مي‌توانيد رنگ تخت خواب را از رنگ‌هاي خنثي انتخاب كنيد و در عوض از ملحفه و كوسن‌هاي رنگي استفاده كنيد تا فضا يكنواخت و كسل‌كننده نباشد.

۴. ابعاد سرويس خواب بايد بر چه اساسي انتخاب شود؟

قبل از رفتن به خريد سرويس خواب ابعاد اتاقتان را اندازه‌گيري كنيد و با توجه به فضايي كه در اختيار داريد تخت خواب مناسب را انتخاب كنيد بطوري كه جاي كافي براي رفت و آمد داشته باشد.

سرويس خواب‌هاي دو نفره با اندازه استاندارد ۱۶۰*۲۰۰ سانتيمتر توليد مي‌شوند ولي اگر از لحاظ فضا محدوديت نداشته باشيد مي‌توانيد تخت خواب را با عرض ۱۸۰ هم انتخاب كنيد.

۵. سرويس خواب عروس بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

سرويس خواب عروس علاوه بر راحت بودن بايد زيبايي چشمگيري داشته باشد. سرويس خواب هاي ترك در انواع طرح ها و رنگ هاي متفاوت در بازار موجود مي‌باشند كه براي جهيزيه عروس مناسب هستند.

بهتر است رنگ سرويس خواب عروس از رنگ هاي شاد و رنگ سفيد انتخاب شود. سرويس خواب هاي سلطنتي به دليل كيفيت بالا و زيبايي چشمگيري كه دارند بهترين گزينه براي سرويس خواب عروس هستند.

۶. سرويس خواب مدرن بخريم يا سلطنتي؟

سرويس خواب ها در دو نوع مدرن و سنتي طراحي و توليد مي‌شوند. انتخاب نوع سرويس خواب بستگي عوامل مختلفي دارد از جمله نوع دكوراسيون و فضاي اتاق. اگر دكوراسيون منزلتان مدرن است سرويس خواب را نيز از نوع مدرن انتخاب كنيد ولي اگر فضاي دكوراسيون منزلتان سنتي است سرويس خواب سلطنتي انتخاب كنيد.

براي نوجوانان و فرزاندانتان سرويس خواب هاي اسپرت مناسب هستند. اگر فضاي اتاقتان كوچك است از سرويس خواب هاي مدرن انتخاب كنيد چون مدل هاي سلطنتي جاگيرتر هستند.

۷. سرويس خواب را از كجا بخرم؟

براي خريد سرويس خواب مي‌توانيد به بازار هاي مبلمان در سراسر كشور مراجعه كنيد ولي اين كار زمان زيادي از شما خواهد گرفت و همچنين سرويس خواب در نمايشگاه ها با قيمت بالاتري به فروش مي‌رسد. يك روش راحت تر و به‌صرفه‌تر براي خريد سرويس خواب خريد اينترنتي است. مي‌توانيد به سايت ها و فروشگاه هاي اينترنتي مراجعه كنيد و جديدترين مدل ها را مشاهده كنيد و با قيمت مناسب خريداري كنيد.

پيشنهاد ما به شما فروشگاه اينترنتي دي ايران به نشاني DayIran.Com است اين سايت اينترنتي يكي از معتبرترين و با سابقه ترين سايت هاي اينترنتي است كه ضمن داشتن نماد اعتماد، محصولات را به قيمت توليدي و با ارسال رايگان درب منزل به شما تحويل مي‌دهد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.