۸ نكته طلايي قبل از خريد مبل راحتي و سلطنتي

۱۰ بازديد

خريد مبل يكي از مهم‌ترين تجربه‌هاي هر فرد است.

۸ نكته طلايي قبل از خريد مبل راحتي و سلطنتي

خريد مبل يكي از مهم‌ترين تجربه‌هاي هر فرد است.

به گزارش ايسنا، بنابراعلام دي ايران، براي انتخاب درست مبلمان نكات زيادي وجود دارد كه بايد به آنها توجه كنيد ما در اينجا ۸ نكته از مهمترين آنها را به شما يادآوري مي‌كنيم. اين نكات را ممكن است فروشنده به شما نگويد پس حتما قبل از رفتن براي خريد مبل اين متن را بخوانيد.

۱ - سبك دكوراسيون شما مدرن است يا كلاسيك؟

مبلمان بايد با توجه به نوع سبك دكوراسيون انتخاب شده و بين تمام اجزاي دكوراسيون هماهنگي ايجاد كند. اگر وسايل ديگر منزل شما سنتي است مبل راحتي يا انواعي از مبلمان كلاسيك را انتخاب كنيد و اگر وسايل ديگر مدرن هستند مبلمان مدرن انتخاب كنيد.

اگر وسايل و لوازم ديگر دكوراسيون مدرن باشند و مبلمان كلاسيك انتخاب كنيد هماهنگي بين اجزاي دكوراسيون از بين مي‌رود و نظم موجود در دكوراسيون به هم مي خورد.

۲ – ابعاد فضاي نشيمن چقدر است؟

قبل از خريد مبل اندازه فضاي نشيمن و محلي كه براي قرار دادن مبلمان در نظر گرفته‌ايد را اندازه‌گيري كنيد و هنگام خريد، اندازه مبل را بر اساس اندازه فضاي نشيمن انتخاب كنيد.

اگر اتاق نشيمن شما بزرگ است و محدوديت فضا نداريد دستتان باز است و مي‌توانيد هر مدل مبلي كه دوست داريد انتخاب كنيد اما اگر فضاي نشيمن شما باريك و كوچك است بهتر است از مبل‌هاي ال شكل و جمع و جور انتخاب كنيد تا جا براي رفت و آمد باشد.

۳ – مبل را براي چه منظور و كاربردي خريداري مي‌كنيد؟

با توجه به انتظاراتي كه از خريد مبل مورد نظرتان داريد و بسته به اينكه براي چه كاربردي آن را خريداري مي‌كنيد نوع مبل فرق مي‌كند؛ مثلا اگر براي پذيرايي از مهمانان استفاده شود و سبك دكوراسيون شما هم كلاسيك باشد يك دست مبل سلطنتي مي تواند گزينه مناسبي باشد ولي اگر مي‌خواهيد مبل را جلوي تلويزيون قرار دهيد و هنگام تماشاي تلويزيون همه ي اعضاي خانواده روي آن بنشينند مبل ال انتخاب مناسبي است.

۴ – جنس و مقاومت بدنه مبل چقدر مهم است؟

از آنجايي كه مبل قيمت بالايي دارد و ممكن است براي مدت طولاني تعويض نشوند جنس بدنه و استحكام مبل اهميت بالايي دارد. مبلمان با بدنه چوبي داراي مقاومت كافي مي‌باشند و براي سال‌هاي زيادي قابل استفاده هستند. هنگام خريد از فروشنده درباره جنس بدنه و مقاومت آن بپرسيد.

۵ – وزن مبل را بررسي كنيد

وزن مبل رابطه مستقيمي با كيفيت مبل دارد، اگر مبل خيلي سبك است نشانه اين است كه مبل كيفيت مطلوبي ندارد و از چوب بي‌كيفيتي در ساخت آن استفاده شده است.

افرادي كه مرتب اسباب‌كشي و جابجايي دارند ممكن است به دنبال خريد مبل سبكي باشند ولي اين نكته را در نظر داشته باشيد كه اگر مبل سبك باشد احتمالا كيفيت چوب مبل پايين است.

۶ – جنس پارچه مبل

جنس پارچه يكي از مهمترين نكاتي است كه هنگام خريد مبل بايد در نظر گرفته شود جنس پارچه باكيفيت باعث افزايش طول عمر مبل مي شود و مدت زمان بيشتري مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

در انتخاب جنس پارچه مبل بايد دقت كنيد اگر كودك داريد از جنس‌هاي مرغوب انتخاب كنيد كه زود خراب نشوند پارچه‌هاي چرمي مقاومت كمتري نسبت به پارچه پورشه و مازراتي دارند اگر كودك داريد و يا حيوان خانگي داريد چرم انتخاب نكنيد چون خيلي زود دچار آسيب و پارگي مي‌شود.

۷ – رنگ چوب و پارچه مبل

در انتخاب رنگ مبل دقت كنيد ديگر وسايل دكوراسيون پذيرايي شما چه رنگي است و هماهنگ با آنها رنگ مبلمان را انتخاب كنيد.

اگر فضاي پذيرايي شما بزرگ است و نور كافي دارد مي‌توانيد مبلمان را از انواع رنگ‌هاي تيره و روشن انتخاب كنيد ولي اگر فضاي نشيمن شما كوچك است مبلمان را از رنگ‌هاي روشن انتخاب كنيد تا فضا روشن‌تر و دلبازتر شود رنگ‌هاي سفيد و روشن نور را منعكس مي‌كنند و فضا را روشن مي‌كنند.

رنگ مبل را با رنگ كفپوش و ديوارها ست كنيد تا دكوراسيون هماهنگ و زيبايي ايجاد شود. توجه كنيد اگر پارچه مبل را رنگ روشن انتخاب مي‌كنيد، قابل شست و شو باشد.

۸ – مبلمان را از كجا بخريم؟

وقتي قصد خريد مبل داريد با توجه به نكاتي كه در بالا به آن اشاره شد مشخص كنيد چه سبك، اندازه و رنگي مي‌خواهيد و براي خريد اقدام كنيد. يكي از به‌صرفه‌ترين و آسان‌ترين روش‌ها، خريد اينترنتي از فروشگاه‌هاي معتبر است.

حتي اگر در يك شهر كوچك زندگي مي‌كنيد مي‌توانيد جديدترين و بروزترين مدل‌ها را از توليدي‌هاي پايتخت خريداري كنيد و درب منزل تحويل بگيريد.

پيشنهاد ما به شما اين است كه از فروشگاه اينترنتي دي ايران به نشاني dayiran.com ديدن نماييد و جديدترين مدل‌هاي مبلمان را مشاهده كنيد و بدون تلف كردن وقت و گشتن در فروشگاه‌هاي مختلف، مبلمان منزلتان را با بالاترين كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.