۵ اشتباه رايج در دكوراسيون ايرانيها

۹ بازديد

در اين مطلب ميخواهيم به چند تا از تاثيرگذارترين اشتباهات رايج در دكوراسيون داخلي بپردازيم كه خيلي از ماها بدون توجه از كنار آن ميگذريم .

در اين مطلب ميخواهيم به چند تا از تاثيرگذارترين اشتباهات رايج در دكوراسيون داخلي بپردازيم كه خيلي از ماها بدون توجه از كنار آن ميگذريم . اشتباهاتي كه با وجود صرف هزينه و خريد وسايل دلخواه براي خانه در نهايت منجر به نارضايتي ما از فضاي منزل ميشه . در اينجا به ۵ نكته اشاره ميكنيم كه در نظر نگرفتن آنها باعث ميشه دكوراسيون خونمون زيبا به نظر نياد .

۱ – نداشتن يك سبك كلي مناسب

در بسياري از خانه ها جاي خالي يك سبك مناسب كلي به چشم ميخورد . و در يك فضاي كوچك از چندين سبك مختلف در كنار هم استفاده ميشود كه كاملا نادرست است . مثلا هنگام خريد مبل ديگر به سبك كلي منزل توجه نميشود و سبك كلاسيك انتخاب ميشود و هنگام خريد ميز ناهار خوري سبك مدرن . براي خانه هاي زير ۱۲۰ متر بهترين سبكي كه ميتوان در نظر گرفت سبك مدرن است .

سبك دكوراسيون

۲ – ترس از رنگهاي غير متداول

در بيشتر خانه هاي ما ايرانيها بصورت متداول از تركيب رنگ كرم و قهوه اي استفاده ميشه . در صورتي كه بهتره كه يك پالت رنگ تشكيل شده با حدود ۵ رنگ در نظر بگيريم كه از رنگهاي شاد و خنثي تشكيل شده باشه . و وسايل منزل رو از بين اين رنگها انتخاب كرده و با هم ست كنيم .

تركيب رنگ در دكوراسيون

۳ – هماهنگ بودن بيش از اندازه وسايل منزل

نبايد همه يا بيشتر وسايل منزل رو با هم ست كرد چون همرنگ و يك شكل بودن محيط به ميزان زياد جذابيت رو كم ميكنه و باعث دلزدگي ميشه . بلكه ميتوان با رعايت اصول در ست كردن چند وسيله با هم زيبايي و تنوع بهتري را ايجاد كرد .

هماهنگي بيش از اندازه

۴ – نصب تابلوها در ارتفاع بالا

تابلوها رونبايد خيلي در ارتفاع بالا نصب كرد بلكه بايد آنها از لحاظ ارتفاع در سطح ديد افراد باشند . يعني حدودا ۱/۵ متر از سطح زمين . اين باعث ميشه كه تابلوها خيلي بهتر بنظر برسند و اين زيبايي در كليت زيبايي منزل بسيار موثر است .

ارتفاع مناسب تابلو در دكوراسيون

۵ – استفاده بيش از حد از وسايل دكوري

از وسايل دكوري نبايد بيش از اندازه استفاده كرد و بهتر است از وسايل شيك و زيبا استفاده كرد بطوري كه آن وسيله بتواند نظر بيننده راجلب كند نه اينكه در ميان انبوهي از وسايل تزييني گم شود . و تنها افرادي با دقت بالا به آن وسيله توجه نمايند .

استفاده بيش از حد از وسايل دكوري
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.