آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير

۸۳ بازديد

طراحي داخلي خانه مدرن نيازمند توجه زياد به جزئيات است بخصوص اگر اين خانه براي افرادي بيش از دو نفر طراحي شده باشد. منازلي كه در اين مطلب قصد معرفي آنها را داريم براي خانواده هاي نسبتا پرجمعيت و البته پرانرژي طراحي شده است. طراحان خانه هاي مدرن دائما با مالكين خانه در ارتباط هستند و به همين خاطر سريعا متوجه مي شوند كه آنها چه خصوصيات و سليقه اي دارند، مثلا بعضي ها خيلي راحت حوصله شان سر مي رود يا از ساكن بودن بيش از حد در يك مكان اصلا خوششان نمي آيد. در چنين شرايطي، طراح هوشمند متوجه مي شود كه استفاده از سبك معمول طراحي مطابق با مد روز، ايده چندان جالبي براي چنين خانواده هايي نخواهد بود. در نتيجه بايد مسير متفاوتي در پيش بگيرد.

راه حل اصلي براي غلبه چنين مشكلاتي طراحي محيطي است كه مي تواند به آساني دستكاري شده و به صورت روزانه بدون اينكه تكراري بنظر برسد تغيير پيدا كند با اين كار مالكين هميشه احساس تازگي در خانه خود خواهند داشت.

طراحي داخلي خانه مدرن 10 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

ديوار جمع شونده يكي از راه حل هاي جالب و بسيار كارآمد در دنياي معماري و طراحي داخلي است كه كاملا بر مشكل كوچكي فضا غلبه مي كند. خوبي اين طرح قابليت اجراي آن در هر خانه با هر نوع معماري داخلي است. شما به راه هاي بسيار متنوعي مي توانيد ديوارهاي متحرك را در خانه خود بكار ببريد، با متحرك كردن يكي از ديوارها، خانه خود را به خانه اي هوشمند و آينده نگرانه تبديل خواهيد كرد. در شكل زير آپارتماني ۴۰ متري و بسيار كوچك، با اين كار فضاي قابل استفاده خود را دو برابر كرده است، ديوار متحرك خانه روزها عقب مي رود تا اتاق نشيمن بزرگ تر شود و شب ها نيز جلو مي آيد تا فضاي خواب در اتاق خوابي با تخت كمجا فراهم شود.

طراحي داخلي خانه مدرن 12 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 1 1 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 17 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

همانطور كه مي دانيد بسياري از افراد هنگام خريد خانه با مشكلات متعددي از قبيل، معماري داخلي بد، نبود فضاي كافي و در نهايت نرسيدن به خواسته واقعي خود از يك خانه مناسب ربرو هستند. مشكلاتي كه در طراحي داخلي خانه مدرن زير كاملا برطرف شده اند. خانه زير مساحتش فقط ۳۹ متر مربع است كه حقيقتا بسيار كوچك محسوب مي شود بخصوص براي يك آپارتمان اما طراح هوشمند با قرار دادن ديواري متحرك بين اتاق نشيمن و اتاق خواب توانسته مشكل فضا را تا حد زيادي از بين ببرد. اتاق نشيمن در اين خانه نقش ديگري هم دارد و آن تبديل شدن به اتاق خواب و همچنين اتاق غذاخوري است. اتاق ديگري هم براي كودكان با تخت خواب دو طبقه در نظر گرفته شده تا هر كس در اين خانه فضاي مخصوص به خودش را داشته باشد.

طراحي داخلي خانه مدرن 19 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 20 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 21 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 22 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

در فضاهاي كوچك ديوارهاي جمع شونده، براي ايجاد اتاقي جدا و خصوصي بسيار مناسب هستند. كاري كه دقيقا در خانه زير به بهترين شكل عملي شده و نتيجه اي بسيار مطلوب براي مالكين در پي داشته است. همانطور كه در دو شكل زير مي بينيد با استفاده از ديوار متحرك،  هنگامي كه به اتاق خواب نيازي نيست مثلا روزها، فضاي اتاق خواب به فضاي مهم تر خانه مانند اتاق نشيمن يا آشپزخانه اضافه مي شود و هنگام استراحت و خواب شبانه، اتاق خواب دوباره شكل يك اتاق بسته و خصوصي را بخود مي گيرد. ديوارهاي جمع شونده علاوه بر داشتن پلاني باز و فضاي آزاد براي رفت و آمد، به دكوراسيون داخلي، ظاهري بسيار زيبا و مدرن نيز مي دهد.

طراحي داخلي خانه مدرن 5 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

البته براي خانه هاي بزرگ و حياط دار هم مي شود از ديوارهاي متحرك استفاده كرد، مثلا ارتباط فضاي بيرون خانه مانند حياط به محيط داخلي، به بهترين نحو توسط اين ديوارها عملي مي شود. البته اين ديوارها نقش پنجره هاي تمام قد شيشه اي را نيز ايفا مي كنند. اگر خانه اي حياط دار يا ويلايي با پوشش مناسب داريد اين گزينه مي تواند فضاي بيرون و داخل را با يكديگر ادغام كرده و احساس آزادي بيشتري به شما بدهد. البته لزومي ندارد از ديوارهاي شيشه اي فقط بعنوان جدا كننده محيط داخل و خارج استفاده كرد، نصب كردن چنين ديوارهايي براي جدا كردن فضاي داخل نيز موثر خواهد البته طبيعتا نوع شيشه مي تواند كدرتر با ديد كمتر يا حتي ديد صفر باشد.

طراحي داخلي خانه مدرن 13 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 24 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 14 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 23 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 6 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

طراحي داخلي خانه مدرن 18 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

در طراحي داخلي خانه مدرن زير انعطاف پذيري الويت اول بحساب آمده ست. براي عملي كردن اينكار، ديوار ثابت يكي از اتاق خواب ها كامل برداشته و بجاي آن پنل هاي كشويي قرار داده شد. زماني كه اين پنل هاي كشويي به عقب جمع شوند فضاي اتاق به فضاي نشيمن افزوده مي شود و اندازه آنرا به حداكثر ميزان خود مي رساند. خود اتاق نشيمن بدون جمع شدن پنل ها كوچك است اما با اين كار علاوه بر تهويه خوب هوا در خانه، فضايي باز براي فعاليت كودك پرانرژي فراهم خواهد شد. زماني كه پنل به جلو باز شود يك اتاق خواب اضافه به محيط خانه اضافه مي شود كه مي تواند بعنوان اتاق مهمانان يا اتاق خواب فرزند ديگر خانواده در آينده مورد استفاده قرار بگيرد. با اين كار ديگر نيازي نبود از فضاي آشپزخانه و غذاخوري گرفته شود و به اتاق نشيمن داده شود. در شكل هاي زير نماهاي مختلفي از اين خانه را مشاهده خواهيد كرد.

modern home interior design ideas 12 آشنايي با طراحي داخلي خانه مدرن با ديوارهاي انعطاف پذير  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.