چگونه يك اتاق كوچك را بزرگ نشان دهيم

۹ بازديد
طراحي داخلي

طراحي داخلي

پوشش كف

پوشش كف هرقدر ساده‌تر و بافت و طرح كمتري داشته باشد بيشتر به هدف شما كمك خواهد كرد؛ مثلا استفاده از سنگ يا سراميك با رنگ روشن و طرح ملايم، بهتر از كف چوبي با بافت درشت يا موكت‌هايي با پرز بلند و تيره است. در صورت استفاده از فرش، رنگ روشن و پرزهاي كوتاه انتخاب مناسب‌تري است.

طراحي داخلي

طراحي داخلي

پوشش كف

پوشش كف هرقدر ساده‌تر و بافت و طرح كمتري داشته باشد بيشتر به هدف شما كمك خواهد كرد؛ مثلا استفاده از سنگ يا سراميك با رنگ روشن و طرح ملايم، بهتر از كف چوبي با بافت درشت يا موكت‌هايي با پرز بلند و تيره است. در صورت استفاده از فرش، رنگ روشن و پرزهاي كوتاه انتخاب مناسب‌تري است.

كاغذ ديواري

طراحي داخلي

طراحي داخلي

اين روزها تمايل به استفاده از كاغذ ديواي به دليل تنوع رنگ و طرح، آساني نصب و قيمت مناسب بيشتر شده است. در اين صورت پيشنهاد مي‌كنيم از قابليت شست‌وشوي آن مطمئن شويد. از كاغذهايي با بافت و برجستگي كمتر و طرح‌هاي ملايم‌تر براي آپارتمان خود استفاده كنيد؛ زيرا بافت‌هاي ضخيم و طرح‌هاي تند، ديوارها را به هم نزديك‌تر و اتاق را كوچكتر نشان مي‌دهد. در صورت انتخاب كاغذ ديواري‌هاي تيره، بهتر است از نوع براق استفاده شود زيرا سطوح صيقلي سطح را گسترده‌تر نشان مي‌دهد.

سطوح و بافت‌ها

استفاده به جا از پارچه، رنگ و جنس مبلمان هم از اصول مهم است. بهتر است در آپارتمان‌هاي كوچك از پارچه‌هايي با بافت‌هاي درشت و ضخيم و طرح‌هاي برجسته استفاده نشود. براي دكوراسيون اتاق از مبلماني استفاده كنيد كه حجم و سايز آن به اندازه اتاق باشد. به عنوان مثال يك مبل راحتي بزرگ در يك اتاق كوچك فضاي زيادي را اشغال مي كند و سبب مي شود حجم اصلي اتاق از بين برود . اگر اندازه مبل‌هاي شما بزرگ است سعي كنيد از رنگ‌هاي روشن و شفاف و طرح‌هاي ساده براي بازتر شدن مسير ديدتان بهره ببريد.
از سطوح يا اشياء شفاف و براق كه عبوردهنده نور هستند نيز غافل نشويد. در ساختار ميزها و صندلي‌ها مي‌توان از جنس فلز و شيشه يا حصير استفاده كرد كه باعث عبور يا انعكاس نور مي‌شوند. به عنوان مثال يك ميز پذيرايي يا ناهارخوري با سطح شيشه‌اي يا يك صندلي با پشتي حصيري به دليل اينكه مسير عبور نور را نمي‌بندند و فضاي پشت آن‌ها ديده مي‌شود فضا را بازتر از سطوح كدر و متراكم نشان مي‌دهند. اگر هم مجبوريد يا دوست داريد كه از ميز چوبي استفاده كنيد كه رنگ تيره‌اي دارد، مي‌توانيد با قرار دادن يك گلدان يا ظرف بزرگ از جنس استيل براق، كريستال يا حتي شيشه‌اي، انعكاس نور را به ميز خود بيافزاييد.

طراحي داخلي

طراحي داخلي

آبنه كنسول ارزان

نور

 

نورپردازي نيز بسيار موثر است، حضور نور بيشتر يا نورهايي كه به ديوارها و سقف تابانده شوند بسيار كمك‌كننده است، زيرا فاصله ديوارها را از هم بيشتر و فضا را بزرگ‌تر نشان مي‌دهد.
از حضور آينه‌ها بر روي ديوار هر كجا كه امكان داشته باشد غافل نشويد زيرا با انعكاس نور، در بزرگنمايي محيط نقش مهمي ايفا مي‌كنند، ضمن اينكه به عنوان عناصر دكوراتيو نيز استفاده مي‌شوند.
براي پوشش پنجره‌ها بهتر است از پارچه‌هاي بسيار ضخيم و سنگين كه سطح زيادي از پنجره را مي‌پوشاند استفاده نكنيد و اجازه دهيد حداكثر نور به داخل نفوذ كند. پنجره ها را بايد به سادگي بياراييد. بهتراست حتي الامكان از يك پرده ساده استفاده كنيد. از نصب چند لايه پرده به همراه والان خودداري كنيد، شايد فقط يك تور يا حرير ساده هم براي پنجره‌تان كفايت كند. بر وجود پرده پارچه‌اي ضخيم اصرار نكنيد، يا اينكه حداكثر از پارچه‌هايي با بافت صاف‌تر و براق‌تر مانند ابريشم يا ساتن يا تافته با رنگ‌هاي شفاف براي دكور كردن پنجره‌ها استفاده كنيد.
در بزرگنمايي فضاها، به كارگيري سطوح صيقلي و شفاف و عناصر انعكاس‌دهنده نور بسيار موثر است. آينه هاي قدي خطاي ديد را افزايش داده و به راحتي مي توانند يك فضاي كوچك را بزرگ جلوه دهند؛ پس استفاده از آينه در فضاي كوچك را فراموش نكنيد . استفاده از رنگ‌هاي سرد در سطوح بزرگ مثل ديوارها يا كف تاثير زيادي بر بزرگنمايي اتاق‌ها دارد.


ميز تلويزيون ارزان

در آخر، در هم ريختگي باعث مي شود اتاق شما كوچكتر به نظر برسد و همچنين وسايل زينتي كه بدون هيچ نظمي در گوشه و كنار اتاق قرار گرفته اند نيز سبب كوچكتر شدن فضا مي شوند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.