راهنماي خريد ميز ناهارخوري

دكوراسيون داخلي و خارجي

راهنماي خريد ميز ناهارخوري

۷ بازديد

ميز ناهار خوري يكي از وسايل ضروري منزل مي باشد كه به اجزاي تشكيل دهنده آن بايد توجه داشت. ميز معمولا از يك صفحه رويي و پايه هايي كه آن را نگه مي دارند تشكيل مي شود، كه غالبا براي نگه داشتن غذا و ديگر وسايل در ارتفاع مناسبي براي استفاده راحت در هنگام نشستن، استفاده مي شود.

ميز ناهار خوري يكي از وسايل ضروري منزل مي باشد كه به اجزاي تشكيل دهنده آن بايد توجه داشت. ميز معمولا از يك صفحه رويي و پايه هايي كه آن را نگه مي دارند تشكيل مي شود، كه غالبا براي نگه داشتن غذا و ديگر وسايل در ارتفاع مناسبي براي استفاده راحت در هنگام نشستن، استفاده مي شود. ميز ناهارخوري به همراه تعدادي صندلي استفاده مي شود، كه تعداد اين صندلي ها بسته به نوع و اندازه و همچنين تعداد افراد خانه ممكن است متفاوت باشد.

علاوه بر زيبايي و همچنين رونق بخشيدن به دكوراسيون داخلي خانه ميز و صندلي ناهارخوري استاندارد ميتواند باعث اصلاح فرم نشستن و جلوگيري از ابتلا شدن به مشكلات ستون فقرات ، علي الخصوص در ناحيه كمر بشود. همچنين شما ميتوانيد به راحتي وسايل مورد نياز خود را در هنگام كار در آشپزخانه بر روي ميز غذا خوري قرار داده و به آن دسترسي آساني بدون نياز به خم و راست شدن داشته باشيد. اين استاندارد ها باعث مي شود كه  در هنگام غذا خوردن علاوه بر اينكه بدن شما در حالت مناسبي قرار ميگيرد لذت بيشتري نيز از غذا خوردن خواهيد برد. ميز ناهار خوري ها انواع مختلفي دارند كه بسته به نوع منزل استفاده ميشوند مثلا براي خانه هايي با متراژ بيشتر، از ميزناهارخوري هايي با اندازه و صندلي بيشتر و براي خانه هايي با متراژ كمتر، از ميزناهارخوري هاي كم جا استفاده ميشود البته با توجه به فرم آشپزخانه ميز ناهار خوري ميتواند مستطيل يا مربع ، ميز ناهارخوري گرد و يا حتي نيم دايره باشد.

 

انواع ميز ناهارخوري از لحاظ جنس:

۱- ميز ناهارخوري چوبي

۲- ميزناهارخوري فلزي

۳- ميز ناهارخوري شيشه اي

۴- ميز ناهارخوري ملامينه

۱- ميزناهارخوري چوبي :

ميتوان گفت ميز ناهارخوري چوبي پرطرفدار ترين ميز ناهار خوري در بين مردم مي باشد كه همانطور كه از اسمش پيداست از چوب ساخته شده است .اين گونه ميز ناهارخوري ها  نسبت به بقيه ميزها گرانتر هستند اما به دليل تنوع بالايي كه دارند هيچ گاه قديمي نشده و از مد نمي روند، همچنين استحكام و دوام حرف اول را در انتخاب اين گونه ميز ها ميزند .اگر از طرفداران ميز ناهار خوري چوبي هستيد به راحتي ميتوانيد آن را با دكوراسيون منزلتان ست كنيد . بهترين نوع ميز ناهار خوري هاي چوبي آن هايي هستند كه براي ساختنشان از چوب درخت بامبو و چوب درخت سياه استفاده مي كنند.چوب درخت سياه بسيار مقاوم در برابر رطوبت ، سرما و گرماست ، كه براي مقاوم كردن اين چوب ها آن ها را در سرما و گرماي شديد تست ميكنند.اين چوب ها بسيارمرغوب مي باشند اما قيمت هاي بالايي دارند.  معمولا براي توليد ميز ناهار خوري از چوب درخت گردو نيز استفاده ميشود كه طرفداران زيادي هم دارد.

۲-ميز ناهار خوري فلزي :

اين گونه ميز ها بسيار مستحكم هستند و نسبت به ميز ناهار خوري هاي چوبي، قيمت پايين تري دارند همچنين در مقابل رطوبت بادوام و مستحكم هستند و زمان بيشتري نسبت به ميز ناهارخوري هاي چوبي ميتوان از آن استفاده نمود. كساني كه ميز ناهارخوري فلزي را انتخاب ميكنند بايد انتظار داشته باشند كه نميتوان آن را با دكوراسيون به راحتي ست كرد چون اين گونه ميز ها تنوع زيادي ندارند. همچنين در ميزناهارخوري هاي فلزي كه روي آن ها از شيشه استفاده ميشود امكان افتادن شيشه و شكستن آن وجود دارد.

۳- ميز ناهارخوري شيشه اي :

اين گونه ميز ناهار خوري ها نيز مانند بقيه ميزها داراي مزايا و معايبي مي باشند. از آنجا كه سطح شيشه نور را به راحتي بازتاب مي نمايد ميتوان از اين گونه ميز ها براي خانه هايي كه نور كمي دارند استفاده نمود تا به روشن تر شدن خانه و زياد شدن نور آن كمك نمايد. اگر از اين نوع ميز خريداري ميكنيد به اين نكته دقت داشته باشيد كه شيشه ي آن بايد از جنس مرغوب و مستحكم كه ضد حرارت و ضد خش مي باشد استفاده شود .دغدغه ي اغلب كساني كه از ميز شيشه اي استفاده ميكنند اين است كه ممكن است با قرار دادن وسايل روي ميز ، خظ و خشي بر روي آن بيفتد، براي جلوگيري ازهمچين اتفاقي بهتر است قبل از قرار دادن هر گونه وسيله اي بر روي ميز از پارچه و يا نايلوني در زير آن استفاده نماييد.

۴-ميزناهار خوري ملامينه:

ميز ناهارخوري ملامينه كه از نئوپان تشكيل شده است و نسبت به ميزناهارخوري هاي ام ادي اف و چوبي داراي قيمت و كيفيت پايين تري مي باشد . همچنين اين گونه ميز .ها داراي تنوع كمتري مي باشد و خواستار زيادي هم ندارد

ميز ناهارخوري گرد بهتر است يا مستطيل؟

بايد گفت در جواب اين سوال پاسخ هاي متنوعي را ميتوان ارائه داد، اما مي توان گفت كه با توجه به سليقه هر شخص، افراد ميتوانند ميز ناهار خوري گرد و يا مستطيل تهيه كنند اما تنها سليقه نيست كه در اين عامل دخالت مي كند ، عواملي ديگر همچون متراژ آشپزخانه ، مدل دكوراسيون و نحوه ي استفاده ني در انتخاب نوع ميز تاثير دارند.ميز ناهار خوري هاي گرد نسبت به ميز ناهار خوري هاي مستطيل فضاي كمتري را در برميگيرند و شكيل تر مي باشند اما ميز ناهار خوري هاي مستطيل فضاي بيشتري را در برمي گيرند. اگر سبك دكوراسيون شما مدرن است بهتر است كه از ميز ناهار خوري هاي گرد استفاده نماييد.

نكات مهمي كه در هنگام خريد ميز ناهار خوري بايد به آن توجه نمود:

۱- ميز ناهارخوري مستحكم بخريد: اگر ميخواهيد ميز ناهارخوري شما دوام زيادي داشته باشد بهتر است از ميز ناهار خوري هاي چوبي كه از چوب هاي مرغوب چندلا و يا ام دي اف تشكيل شده است استفاده نماييد .

۲-شكل ميز را طوري انتخاب كنيد كه به هر فضايي بخورد: سعي كنيد نوع ميز را متناسب با دكوراسيون داخلي منزل و فضاي خانه انتخاب كنيد . مثلا براي خانه هاي با فضاي كمتر از ميز هاي گرد استفاده كنيد، كه ميتواند تعداد بيشتري از صندلي را در دور خود جاي دهد و اگر فضاي كافي براي قرار دادن ميز ناهارخوري در اختيار داريد ميزناهارخوري هاي مستطيلي با ظاهر شكيل جذابيت دو چنداني را به خانه مي دهد.

۳-راحتي ميز ناهار خوري را فراموش نكنيد: ميز ناهارخوري بايد داراي صندلي هاي راحتي باشد .درست است كه شما زمان كمي را صرف خوردن غذا بر روي ميز ناهار خوري مي نماييد ، اما همين زمان كم از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد صندلي ها راحتي كافي را داشته باشند تا موقع خوردن غذا احساس ناراحتي به شما دست ندهد و باعث اذيت شدن ستون فقرات و كمر شما نشود.

در انتها اين نكته را مورد توجه قرار دهيد كه در صورت تمايل و هماهنگ بودن با دكوراسيون منزلتان ميتوانيد از ميز ناهارخوري هايي با رنگ سفيد استفاده كنيد كه هم جلوه ي زيبايي به منزلتان ميدهد و نيز باعث درخشش ميز ناهار خوريتان در بين دكوراسيون منزل خواهيد شد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.