موكت پرز بلند، كفپوش نرم و راحت در دكوراسيون

۱۵ بازديد

منزل

فرش و قاليچه: موكت ها از گذشته هاي دور مهمان خانه هاي ما بوده اند، اگر چه كفپوش هاي مدرن و متنوع براي پوشاندن كف پرطرفدار است اما هيچ كدام براي ايجاد احساس آرامش قابل قياس با موكت ها نمي باشد. موكت ها انواع مختلفي دارند كه پيش تر در چيدانه در رابطه با مزاياي آن ها با شما صحبت كرده ايم اما امروز به بررسي مزايا و معايب موكت پرز بلند در فضاهاي مختلف مي پردازيم با ما همراه باشيد.

مبل چرمي راحتي ياشيل
تصوير گروه مبلمان ياشيل
گروه مبلمان ياشيل

موكت پرز بلند چه ويژگي هايي دارد؟

موكت پرز بلند بهترين گزينه براي افرادي است كه در مناطق سردسير سكونت دارند، ضخامت برخي از اين موكت ها آنقدر زياد است كه از اين لحاظ به فرش هاي ماشيني شباهت زيادي دارند. پس اگر مي خواهيد فضاي شما در فصل زمستان گرم و در تابستان نرم و راحت باشد، موكت پرز بلند براي مناسب شما مي باشد.

طراحي داخلي اتاق نشيمن مدرن و سفيد
تصوير ري را استوديو
ري را استوديو

مزاياي موكت پرزبلند

موكت پرز بلند همانند ساير موكت ها براي حرارت و صدا به شكلي عايق به حساب مي آيند، به همين دليل براي محيط هاي سرد و پر سروصدا هم قابل استفاده هستند. با داشتن موكت پرز بلند كف خانه شما هميشه نرم و راحت است. از نظر رنگ و طرح بسيار متنوع هستند و با هر نوع دكوراسيوني هماهنگ هستند. موكت هاي پرز بلند را به سادگي مي توانيد جايگزين فرش هاي ماشيني كنيد و از اين حيص اين موكت ها مقرون به صرفه محسوب مي شوند.

سوئيت نرگس هتل بام سبز رامسر
تصوير هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

معايب موكت پرز بلند

علاوه بر مزاياي بيشمار موكت پرزبلند معايبي نياز دارد، موكت هاي پرز بلند فضاي شما را كوچكتر نشان مي دهد. بزرگترين عيب اين نوع از موكت ها نظافت آن مي باشد چرا كه به لحاظ تارهاي بلند گرد وغبار و آلودگي را به سرعت به خود جذب مي كند و در زمان نظافت آن شما را با چالش مواجه مي كند بنابراين اگر فرزند كوچك و يا خانه ي پر رفت و آمدي داريد موكت پرز بلند مناسب دكوراسيون شما نمي باشد.

سوئيت نرگس هتل بام سبز رامسر
تصوير هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

موكت پرز بلند در دكوراسيون نشيمن

موكت هاي پرز بلند به لحاظ طرح و نقش هاي گوناگون براي دكوراسيون فضاهايي مانند نشيمن بسيار مناسب مي باشد، و مي تواند جايگزين ايده آلي به جاي فرش ها در دكوراسيون نشيمن هاي مدرن باشد، بهتر است براي هماهنگي اين نوع از موكت ها با ساير جزئيات دكوراسيون تان از رنگ هاي چرك تابي و خنثي استفاده نماييد تا به لحاظ نظافت دچار مشكل نشويد.

دكوراسيون اتاق خواب / هتل بام سبز رامسر
تصوير هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

موكت پرز بلند در دكوراسيون اتاق خواب

با انتخاب موكت پرز بلند براي دكوراسيون اتاق خوابتان راحتي و آرامش را به خود هديه كنيد. پوشش اليافي و پرز هاي بلند اين نوع از موكت ها به خوبي به گرم تر شدن فضاي داخلي اتاق خواب شما كمك مي كند. استفاده از انواع طرح دار موكت هاي پرز بلند به خوبي مي تواند ظاهر دكوراسيون اتاق خواب شما را منحصر به فرد كند.

عكس سرويس نوجوان كوئين آپادانا
تصوير مبلمان اتاق كودك و نوجوان آپادانا
مبلمان اتاق كود...

موكت پرز بلند در دكوراسيون اتاق كودك

موكت پرزبلند براي اتاق كودكان بسيار مناسب هستند و ايمني بچه ها را تا چند سال اول زندگي فراهم مي كند. مي توانيد رنگ هاي شاد و فانتزي تري را براي اتاق كودكان انتخاب كنيد و ظاهر بامزه و دوست داشتني به آن ببخشيد. توجه داشته باشيد كه اگر موكت پرز بلند انتخاب شما براي اتاق كودك است نسبت به نظافت آن توجه بيشتري داشته باشيد تا مانع از ايجاد حساسيت در كودك شما شود.

شلف و طبقه بندي
تصوير گروه دكوراتور حميد مهرسرشت
گروه دكوراتور ح...

موكت پرز بلند در دكوراسيون اتاق كار

همان طور كه در بند هاي پيش توضيح داده شد موكت پرز بلند جايگزين مقرون به صرفه اي براي فرش محسوب مي شود پس به خوبي مي توانيد ان را براي هر فضايي مانند اتاق كار انتخاب كنيد و از داشتنش لذت ببريد.

شما هم در گير و دار خريد موكت براي خانه تان هستيد؟ يا مي خواهيد كمي رنگ و لعاب دكوراسيون منزل تان را عوض كنيد؟ در هر صورت مي توانيد براي تصميم گيري بهتر سوالات خود را در مشاوره دكوراسيون چيدانه مطرح كنيد!

نويسنده: ثمينا فراهاني | تحريريه چيدانه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.